Rolf åker ut i världen, först till Jönköping

Nu har jag suttit ett bra tag i Powerpoint, Firefox, XML, XSLT och Perl-skript för att sammanfatta hur LIBRIS öppna API Xsearch används av Göteborgs UB i söktjänsten på www.ub.gu.se, en gammal men fungerande lösning. I morgon åker jag till Jönköping för att tillsammans med Urban Andersson och Daniel Forsman berätta mer om det tekniska under en lunch-till-lunch-workshop.

Om två veckor är det BibCamp i Malmö, dit ska jag också. Sen ska jag till Boston, men det är av annan karaktär.

Till alla mina fans vill jag också be om ursäkt för att jag inte skriver så mycket på bloggen.

Om rolfis
IT-utvecklare på Chalmers tekniska högskolas bibliotek.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

